• Salıncaklı  Gito ve Badara Yaylası Turu - GİTO SALINCAK TURU

Saygıdeğer Konuklarımız; Gito Badara Salıncaklı Yayla Turu saat 09.00 da Rize Yeni Meydan karşısı Rize Tours Seyahat Acentemiz önünden kalkacak olan aracımız Günübirlik Gito ve Badara Yaylası turunu gerçekleştirmek üzere yolculuğa çıkıyoruz.

Gito Salıncak Turu Yolculuğumuzda Fırtına Deresi boyunca Fırtına Vadisinde adrenalin ve heyecanı seven misafirlerimizin Zipline aktivitesine katılabilmeleri için süre veriyoruz. 30 dakikanın ardından Rize’nin en güzel ilçelerinden biri olan Çamlıhemşin’e varıyoruz.

Burada dizi ve reklam çekimlerinin ( Sevdalık ve Yeni Gelin, Egenin Hamsisi dizisinin çekildiği yerleri gezdikten) yapıldığı eski adıyla Çinçiva yani Şenyuva köyüne varıyoruz.

Katılımcılar Şenyuva köyünü ve 1299 yılında yapılmış olan tarihi taş kemer köprüsünü fotoğraflayabiliyor.

Buradan 15 dakika sürecek olan Zilkale yolculuğumuza başlıyoruz. Tarihi kale 750 metre yükseklikte konumlanmış 8 burç ve bir gözetleme kulesinden oluşan Zilkale’yi ziyaret ediyoruz.

Burada kalenin en tepesinden Fırtına Vadisini ayaklarınızı altına alırcasına bir manzaraya şahitlik ediyoruz. Zilkale’de serbest zamanın ardından ortalama 1 saat sürecek yolculuğumuzun ardından 2100 m yükseklikteki Gito Yaylası’na varıyoruz.

Gito yaylasında bulutların üzerinde sallanma keyfi sizi bekliyor. Salıncakta doyasıya sallanabilirsiniz.

Her zaman güzelliği ve doğallığıyla göz kamaştıran Gito yaylasında isteğe bağlı öğlen yemeğimizi aldıktan sonra Gito’dan ayrılıyor ve 15 dakika sürecek yolculuğumuzun ardından (Kardeşim Benim 2) sinema filminin düğün sahnesinin çekilmiş olduğu Badara yaylasına geçiyoruz.

Badara Yaylası turumuza yayla içinde yürüyüş yaparak başlıyoruz. Badara yaylasını gezip fotoğraflarımızı çektikten sonra buradan ayrılarak Şimşir Ormanları turumuza devam ediyoruz.

200 yıllık şimşir ormanları vadide muhteşem bir görünüme sahip. Şimşir Ormanlarında verilen serbest zaman ardından turumuzu sonlandırıyor, Rize’ye doğru yola çıkıyoruz.

• Commentaires

Serhat Karamahmutoğl
    Samedi 22 Juin à 15:07

Geziye Nasıl Karar Verdik?

Pokut ve Sal Yaylaları’yla gerçekleştirmiştik artık sıra Gito ve Badara Yaylaları’ndaydı. Ne zaman gitsek, kimlerle gitsek, Ramazan’da zorlanır mıyız, iftara yetişebilir miyiz diye düşünürken, ani bir kararla tezimizin saha çalışmasında tanıştığımız birbirinden eğlenceli öğrenci arkadaşlarımızla gitmeye karar verdik.

Gezimizde Ulaşımı Nasıl Sağladık?

Pokut ve Sal Yaylaları’na giderken tur tercihimizi Rize Tours’dan yana kullanmıştık. Gito ve Badara Yaylaları’nın yolu Pokut kadar olmasa da onu aratmayacak kadar zor. Bu nedenle özel araçla gitmek yerine yine tur şirketlerinden destek almayı düşündük.Önceki yayla turumuzda sayımız az olduğu için Rize’ye kadar Metin’ın arabasıyla gitmiş, tura Rize’de katılmıştık. Bu sefer 8 kişiydik ve Rize kalkışlı tur bulma ihtimalimiz daha yüksekti.

Biz de tercihimizi Instagram’da keşfettiğimiz turlardan biri olan “Rize Tours”dan yana kullanarak, hemen tur şirketiyle iletişime geçtik.Normalde tur ücreti 80 TL olmasına rağmen, tur şirketiyle pazarlık yaparak kişi başı 70 TL‘ye anlaştık. Sabah 08.00’da Rize Meydan’dan tur minibüsüne binerek keyifli bir yolculuğa başladık.

Goboş Köprüsü

Rize’de Çamlıhemşin yolu üzerinde pek çok tarihi köprü görebilirsiniz. Bunlardan birisi Goboş Köprüsü. Pokut’a giderken Şenyuva (Çinçiva) Köprüsü’ne uğramıştık.Tur şirketleri genellikle bu köprüde duraklıyor. Bu sefer rehberimizin de yönlendirmesiyle tur şirketlerinin daha az durakladığı; ama Çinçiva’dan daha güzel ve daha eski bir köprü olan Goboş Köprüsü’nde durduk.

Köprünün yanında Yolun Dibi Cafe bulunmakta, dilerseniz burada bir şeyler atıştırabilirsiniz. Biz oruçlu olduğumuz ve gezilerde yemeği hep ikinci plana attığımız için sadece köprüye konsantre olduk.Bol bol fotoğraf çektik, çekildik. Tur, köprüde 15 dakika mola vermişti aslında; ama biz bu süreyi epey aştıki

Gito Yaylası

Goboş Köprüsü’nden sonra sıra zorlu yayla yolunu tırmanmaya gelmişti. Aslında yayla tırmanışı deneyimlerimiz arasında Pokut olduğu için, Gito ve Badara yolu mükemmel bile sayılabilir. Yine de yola özel araçla çıkmamakta fayda var. Her ne kadar yaylada eski bir Tofaş (Kartal) görmüş olsak da tavsiye etmeyiz

NOT: Rize Tours seyahat acentası sahibi yılmaz beye çok teşekkür ederiz.

Ebru Berberoğlu
    Samedi 22 Juin à 19:13

Harika bir günübirlik gito salıncak turu geçirdik çok anlayışlı ve naif tur kadromuza çok teşekkür ediyoruz tavsiye üzerine katıldık çok memnun kaldık şimdi gelsin elevit,pokut,ayder,hüser,batum vs....

Melisa Goncagül
    Dimanche 23 Juin à 23:23

Merhaba arkadaşlar gito yaylası sahip oldugu doga atmosferi ve manzarasıyla harika olmasına karşın ulaşmak biraz meşakkatli o yüzden kesinlikle yüksek bir araçla gidin ama yollar da dar, bir tarafı ucurum ve yer yer hafif iricene taşlar düşmüş oluyor yola aman dikkat. Gito daki doğa kadar hayvanlar da harika köpekleri çok sevecen sakın korkmayın keçisi kuzusu dolu.

Anladıgım kadarıyla iki yol var giderken ayder zilkale palovit üzerinden gittik güzel bi yoldu ve bozuk olan kısmı daha az ancak dönerken google maps in getirdigi yoldan geldik .

Bizleri bu mühteşem eğlence dolu turla tanıştıran firma yetkililerine çok teşekkür ediyor.Başarılı hizmetlerinin devamını dilerim.

Mert Karabacak
    Samedi 29 Juin à 23:28

zun yıllardan sonra rizeyi ziyaret etme imkanım oldu burda tavsiye üzerine bu turizm firmasıyla tanıştım çok memnun kalacağımız bir gito salıncak turu yaptık teşekkürler...

ferit konaklar
    Mardi 2 Juillet à 11:47

super bir gün geçirkdik teşekkür ederiz...

Suivre le flux RSS des commentaires